KĀPĒC GĀZE ? 

              Beidzot arī Latvijā cilvēki sākuši pastiprināti interesēties par iespējām savam auto uzstādīt gāzes iekārtu. Tas varētu būt izskaidrojams ar to, ka benzīna litra cena svārstās lata robežās un maz ticams, ka nākotnē degvielas cena varētu stipri samazināties. Tāpēc, lai nevajadzētu mainīt savus braukšanas paradumus vai arī pāriet uz mazlitrāžas auto kā alternatīva varētu būt gāze.
         Doma rakstīt blogu par autogāzi radās pētot informāciju vispasaules tīmeklī, kur ir atrodama informācija gan par iekārtu cenām un tipiem, gan, kur tās uzstādīt. Tomēr cik noprotams no komentāriem daudziem liekas, ka gāze tas ir kaut kas slikts un bīstams.
            Izplatītākie stereotipi ir, ka gāze nelabi ož, bojā dzinēju, būtiski samazina auto jaudu, kā arī ies gaisā ar visu vadītāju katru reizi, kad kāds uzdos pa sāniem. Patiesībā gāzes aromātu var sajust tikai, tad ja kaut kur sistēmā ir radusies sūce, vai arī ir caurs izpūtējs. Pilnīgi absurds ir apgalvojums, ka tiek bojāts auto dzinējs, jo gāze nešķīdina motorā esošo eļļu, kā to dara benzīns. Rezultātā eļļas kalpošanas ilgums palielinās apmērām divas reizes, bet tās patēriņš samazinās līdz pat 15%. Mīts par būtisku jaudas samazināšanos un patēriņa pieaugumu ir palicis no laikiem, kad tika uzstādītas tā saucamās pirmās paaudzes gāzes iekārtas. Mūsdienās tehnika ir attīstījusies un speciāls vadības bloks veic visas nepieciešamās darbības, lai auto dzinējs darbotos atbilstoši prasībām.
          Runājot par sprādzienbīstamību varu teikt, ka tā ir mazāka nekā benzīnam, jo noplūdes gadījumā nostrādā drošības pretvārsts, kas automātiski noslēdz gāzes padevi kā arī tvertnes tiek konstruētas tā, lai avārijas gadījumā spētu izturēt triecienu. Kā vēl vienu argumentu par labu gāzei varu minēt faktu, ka samazinās izplūdes gāzu toksiskums līdz ar to braukšana kļūst videi draudzīgāka.
          Protams, ir arī mīnusi gāzes balons aizņem vietu bagāžniekā, bet to var novietot rezerves riteņa vietā. Sistēmas apkope jāveic ik pēc 20 000 – 30 000km, kā arī nedrīkst aizmirst, ka uzstādot gāzes iekārtu automobilim, tiek veikta pārbūve un šo pārbūvi drīkst veikt tikai sertificēts meistars. Pēc uzstādīšanas piecu dienu laikā jāgriežas CSDD un jāveic auto pārreģistrācija.
            Tomēr uzskatu, ka visus šos mīnusus atsver ekonomija. Ja Jūs esat citās domās par gāzes iekārtām vai arī esat gāzes iekārtu lietotāji ar „stāžu”, lūdzu, ar savu pieredzi dalīties komentāros. Kā arī, ja Jūs  interesē kādi jautājumi šai sakarā dodiet ziņu mēģināšu rast atbildi.

  

1 komentārs:

  1. Diezgan daudz noderīgas informācijas ir iekš http://www.autugaz.lv/blogs

    AtbildētDzēst